9 najboljih motora sa šest cilindara svih vremena

Da li su ovo jedni od najboljih motora sa šest cilindara ikada? CarThrottle smatra da jesu.

Ako pitate većinu automobilskih entuzijasta, pogotovo one koji su živjeli kroz 60-te i 70-te, čut ćete da su pojam snage i performansi u to vrijeme bili V8 motori. Spomenite neki četverocilindraš i nećete dobiti baš neki oduševljeni odgovor. Veće je bolje za Amerikance. No, motori sa šest cilindara rijetko imaju pažnju koju zaslužuju.

Šestcilindraši nisu tako privlačni kao veliki V8 ili V12 motori. Nisu jedni od tih za kojima ljudi pate i “sline”. Uz to, šestcilindraši dolaze u svakakvim autmobilima, čak i u onim dosadnim, pa ljudi često “šestake” ne doživljavaju kao njihovu veću braću. Ali, nisu svi šestaci isti. Toyota Camry i Nissan Altima imaju V6 motore, ali to ne znači da su jednaki kao onaj u Jaguaru F-Type. Bilo je mnogo šestaka kroz povijest koji su bili fenomenalni, a CarThrottle je napravio popis od 9 najboljih. Pogodite tko je prvi.

1. Alfa Romeo ‘Busso’ V6

Busso V6 nije samo jedan od najboljih šestaka svih vremena, nego jedan od najboljih motora uopće. Motor je to neusporedive glatkoće, fenomenalnog zvuka, čak i izgleda. Jeremy Clarkson jednom je rekao da je Busso više srce nego što je motor. Bio je to nevjerojatan motor koji je trajao desetljećima. Započeo je 1979. i trajao do 2005. zapremnine od 2.0 do 3.2 litre i pogonio je velikane kao što je Giugiarova GTV6.

Busso V6

2. Porsche M97/74

Dio obitelji Mezger motora, M97/74 4.0 litreni redni šestak jedan je od najboljih Porscheovih motora svih vremena. Imao je pravu trkaću tehnologiju, uključujući radilicu od Porschea 911 RSR te se “vrtio” do 8250 okr/min, uz vrlo zao zvuk. Bio je to jedan od najuzbudljivijih motora u cestovnom automobilu u to vrijeme, jer je bilo jako zabavno vrtiti ga do maksimuma uz linearni prijenos snage. 4.0 Mezger je jedan od najboljih ikada.

4.0 Mezger

3. BMW S54

BMW-ov S54 motor proslavio se u E46 M3 i Z4 M modelima i pravi je dragulj. Atmosferski 3.2 litreni redni šestak razvijao je 343KS, što je preko 100KS po litri. Ovo je jedan od posljednjih sjajnih atmosferskih M motora. BMW-ovi redni šestaci uvijek su imali metalični zvok, kao da čujete metal u motoru da stvarno radi. Ovaj motor je veliki dio razloga zašto je E46 M3 toliko cijenjen.

S54 BMW

4. BMW N54

I opet BMW. N54 bio je twin-turbo 3.0 I6 motor koji je pogonio mnoštvo BMW-a. Razvijao je 335KS u seriji 1 M, koji je jedini BMW koji nema S motor sa preko 300KS. No, nije snaga to što ga je učinilo posebnim. Razlog zašto je tako voljen je što je osjećaj u vožnji bio kao da je atmosferski i nitko to nije tako dobro napravio kao BMW do tog vremena. Imao je vro linearnan rad, čudan za turbo motor. Odaziv na gas je bio odličan s vrlo malom turbo-rupom.

N54 BMW

5. Jaguar AJ126

Jaguar nije baš poznat po šestcilindarskim motorima, no 3.8 litreni redni šestak u Jaguaru E-Type ipak bi trebao biti ispred ovog motora. AJ126 je u nekoliko Jaguara, a najpoznatiji je ipak u sjajnom F-Typeu. Bez dvojbe je fantastičan motor. Ima dobar okretni moment, snagu, odličan odaziv na gas, gladak rad i dobar zvuk (makar je dio tog zvuka zavaravanje ispuhom). Pitamo se koliko je ova ljubav samo zbog samo F-Typea. Odličan motor, ali bolji od originalnog E-Typeovog? Sumnjamo.

Jaguar A126

6. Ford Barra

Većina nas ne zna mnogo o Ford Barra motorima zbog toga što su se radili i prodavali u Australiju. Australci vole svoje “muscle cars” kao i Amerikanci, pa su veliki V8 motori omiljeni. Ipak, Fordov redni šestak lako vas netjera da zaboravite na osmake. Zadnji automobil koji je imao Barra motor je Ford Falcon FPV F6 sa 420KS iz 4.0 litre. Motori su bili veliki, brutalni i glasni.

Ford Barra

7. Nissan VR38DETT

Sa vjerojatno najmanje privlačnim imenom motora ikada, Nissan VR38DETT zvuči kao da je fax uređaj. No, apsolutan je stroj. 3.8 litreni twin-turbo V6 motor trenutno je u Godzilli, Nissanu GT-R. Dok je GT-R na udaru kritika zbog manjke emocija, njegov motor nije ništa manje impresivan. Iz samo 3.8 litre i šest cilindara izvlači 600KS u GT-R Nismo. Prijašnje navedeni šestaci na popisu su karizmatičniji, imaju bolji zvuk i bude više emocija. No, niti jedan od njih nema tu količinu bijesa kao ovaj.

Nissan GT-R

8. GM LF4

Iz 3.6 litara GM LF4 izvlači čak 464KS, a razvijen je za Cadillac ATS-V. Ima klipnjače od titana i turbopunjače s niskom inercijom. No, tih 464KS ne ubrzava baš tako kao konkurenti, ne radi baš glatko i uglavnom kažu da zvuči kao fen. Nije nešto uzbudljiv motor i ništa ne čini specijalno dobro. Dobar je, ali baš u najboljih devet ikada? Teško.

Cadillac ATS-V

9. TVR Speed Six

Sjećate se TVR-a? Vjerojatno ne? TVR je bio hrabar britanski proizvođač koji je bankrotirao i vraćao se bar 500 puta. Šteta, jer kad je TVR radio automobile, nije bilo mnogo drugih čistih sportskih automobila na cesti. Moderni TVR je malo čudan i nikada nije uspio uhvatiti čar svojih prethodnika iz 60-ih i 70-ih, ali su imali odlične motore. Speed Six je razvijen fo strane TVR-a i bio je atmosferski 4 litreni redni šestak sa 380KS. Bio je brutalan i glasan. Ovaj TVR je definitivno trebao biti ispred GM LF4 jer je mnogo karizmatičniji. Ok, kvario se svakih 45 sekundi, ali tih 45 sekundi bilo je kao s rijetko kojim drugim motorom.

TVR Speed Six

Naravno da postoji još mnogo odličnih šestaka, a mi ovom popisu moramo dodati jedan vrlo poseban i to na prvo mjesto skupa s legendarnim Bussom. Ima 2.9 litara i V6 je. Također ima dvije turbine i Ferrari mu je srodan. Snaga? 510KS. Zvuči poznato?

Giulia V6

Želite vijesti u sandučić?

Prijavite se na naš newsletter

Hvala na prijavi! Provjerite e-mail.

Nešto je pošlo po zlu. Probajte ponovo.

Alfa Romeo
Newsletter

Tjedni pregled novosti direktno u vaš e-mail sandučić.

Hvala na prijavi! Provjerite e-mail.

Nešto je pošlo po zlu. Probajte ponovo.