Giulia, Stelvio, Giulietta, MiTo i 4C: Godišnji izvještaj za Europu 2017.

Dobri prodajni rezultati u Europi prošle godine za Giuliu i Stelvio, a očekivano loši za Giuliettu i MiTo.

Alfa Romeo je prodao više od 85 tisuća automobila u Europi prošle godine, što je rast od 29,5% u odnosu na prethodnu godinu. Ovaj pozitivan rezultat daje nadu za još bolju 2018. i priliku za prelazak brojke od 100 tisuća prodanih automobila na europskome tržištu.

Prema podacima Carsalebase, danas imamo uvid u prodajne rezultate po svim modelima u ponudi Alfa Romea, počevši od nove generacije – Giulie i Stelvia, koji predstavljaju osnovu za buduće modele, te nastavljamo sa starijim modelima – Giuliettom, MiTom i 4C.

Alfa Romeo Giulia

Giulia je osvojila brojna priznanja diljem svijeta i imala prilično dobru godinu u Europi. Prodana je u ukupno 24,679 primjerka i nadmašila je 10,000 iz 2016. godine. Podsjećamo da je Giulia na europskom tržištu u prodaji od proljeća 2016, pa usporedba i nije sasvim relevantna. Giulia je prodana u 9,772 primjerka u Italiji 2017. što je 39,5% od ukupnog zbroja u Europi.

Bez obzira na nedostatak ostalih izvedbi, posebno karavanske koja je i dalje vrlo poželjna u očima brojnih ljubitelja, Alfa Romeo Giulia je ostvarila dobar rezultat u 2017. godini i osigurala put talijanskom proizvođaču prema osvajanju premium segmenta.

Još je ipak dosta iza direktnih konkurenata, ali je zanimljiv generalni pad nekoliko modela iz premium D-segmenta. Naprimjer, Mercedes C-klase prodan je u 176 tisuća primjeraka s rastom od samo 0,5% u osnosu na 2016. godinu. Audi A4 je pao 10% na 146 tisuća, a BMW serije 3 za 10,5% na 129 tisuća prodanih automobila.

Ukupno 24 tisuće prodanih Giulia je dobar rezultat u usporedbi s ostalim modelima premium D-segmenta. Tu je Jaguar XE sa 19 tisuća i padom od 23%, te Volvo S60 sa 7 tisuća i padom od 14%. Lexus IS je također u padu sa 5 tisuća prodanih automobila i padom od 9%.

Alfa Romeo Stelvio

Stelvio je u Europi dostupan od proljeća prošle godine. Prvi Alfa Romeo SUV je 2017. prodan u 17,159 primjerka u Europi. Ovo je također dobar rezultat koji može samo rasti. SUV je sada dostupan u čitavoj Europi, uključujući i Quadrifoglio verziju, pa neće imati problema u dostizanju (ili prestizanju) prodajnih rezultata Giulie.

Stelvio je prodan u 7,529 primjerka u Italiji, što je nešto malo više od 43% ukupnog zbroja u Europi. Podsjećamo da je Stelvio debitirao najprije u Italiji, sa First Edition modelima dostupnim već u siječnju i veljači, pa tek nakon toga u ostatku Europe. U Velikoj Britaniji je prodaja započela tek u rujnu.

Da vidimo kako stoji konkurencija u premium SUV segmentu. BMW X3 ima 41 tisuću i pad od 13%. Audi Q5 je prodan u 70 tisuća primjeraka, a Mercedes GLC u 111 tisuća primjeraka i jedan je od hitova prošle godine. D-segment ima još uspješnih SUV modela kao što je Porsche Macan sa 26 tisuća i porastom od 6,6%, Volvo XC60 sa 99 tisuća i +19%, te novi Range Rover Velar sa 10 tisuća prodanih primjeraka.

Zahvaljujući porastu potražnje premium SUV modela, Alfa Romeo Stelvio ima mogućnost znatno povećati prisutnost u Europi, ali tu ima stvarno oštru konkurenciju. Neće biti lako, no Stelvio ima adute za vodeću ulogu u segmentu.

Alfa Romeo Giulietta

Alfa Romeo Giulietta ne može više ostvariti prošle rezultate, s obzirom na dugu karijeru. Automobil C-segmenta hrabro se drži, ali pad prodaje jasno daje do znanja da je potreban novi automobil koji možda i neće imati direktnog nasljednika, nego bi ga mogao zamijeniti kompaktni crossover.

Giulietta je prošle godine prodana u 32,700 primjerka u Europi, što je pad od 21,3% u odnosu na 2016. godinu. Ovo je najlošiji rezultat do sada, pa je Giulietta prepolovila prodajne brojke u posljednjih 5 godina. U Italiji je Giulietta prodana u 20,905 primjerka, što je 12% manje nego 2016. i ukupno 63% iz čitave Europe.

Alfa Romeo MiTo

Sve napisano za Giuliettu vrijedi i za MiTo. Automobil B-segmenta bliži se kraju proizvodnje, a u Europi je lani prodan u 11,367 primjerka s padom od 12,2%. Ovo je najgori godišnji rezultat za MiTo u Europi i vrlo dalek od 62 tisuće iz 2009. godine.

Potražnja premium automobila u supermini kategoriji je u globalnom padu, pa MiTo vjerojatno neće dobiti nasljednika. Bar ne u skoroj budućnosti.

Alfa Romeo 4C

Izvještaj zatvaramo prodajnim rezultatima 4C koji je, zbrojivši coupe i spider izvedbe, prodan u 871 komada u Europi, što je pad od 26%.

U sljedećih nekoliko tjedana možemo očekivati ukupne prodajne rezultate Alfa Romea, ali najprije stižu i konačni podaci za siječanj ove godine.

Želite vijesti u sandučić?

Prijavite se na naš newsletter

Hvala na prijavi! Provjerite e-mail.

Nešto je pošlo po zlu. Probajte ponovo.

Alfa Romeo
Newsletter

Tjedni pregled novosti direktno u vaš e-mail sandučić.

Hvala na prijavi! Provjerite e-mail.

Nešto je pošlo po zlu. Probajte ponovo.