Alfa Romeo GTV6 mnogo je više od lijepog lica. Ispod svoje metalne kože, ovaj automobil je pornografija za inženjere, a evo i zašto.
Godine 1980. pojavila se Alfa Romeo Alfetta GTV6 s V6 motorom u 60° iz Alfe 6 u skraćenoj Alfettinoj šasiji. Transaxle, De Dion stražnji ovjes i Wattov paralelogram surađuju straga s dvostrukim ramenima sprijeda. Prednje kočnice imaju ventilirane diskove, a stražnje su postaljene na sredini. Nagib prednjih kotača podešen je za smanjenje podupravljanja u odnosu na modele s četverocilindričnim motorima.
Alfa Romeo GTV6 osvajao je Europsko prvenstvo od 1982. do 1985. protiv Audija, BMW-a i Jaguara. Osvojio je BTCC s Andyem Rouseom, pa Francusku, Italiju, Autraliju… pobjede su bile posvuda. Ušao je i u rally s francuskim asom Yvesom Loubetom i osvajao svoju klasu četiri puta za redom od 1983. do 1986. na Tour de Corse.
Njegovih 2500cm3, 160KS, 8 sekundi do stotke i maksimalna brzina od 206km/h dovoljno je za učiniti nervoznim vozača Porschea 911 SC. Kao plus, Giorgietto Giugiaro je za novi Italdesign dizajnirao potpuno novu liniju GT automobila za četiri osobe – pozdrav, Audi A7, Alfa Romeo je to napravio prije 40 godina.
Tada krenete mijenjati stupnjeve prijenosa i pitate se: “Kako je moguće da su pogoršali savršen Giulijin mjenjač s Alfettom?” Putem prema drugoj brzini morate biti stručnjak za old school ručne mjenjače ako ne želite nešto postrugati u nekom trenutku. Možda to ovaj automobil čini profesionalnijim? Ili je to samo opravdanje za nedostatak?
Vrlo je zadovoljavajuće kada znate izvući maksimum iz automobila, ali ako želite brže mijenjeti brzine, držite se starije Giulie i GT verzija. Šteta što stariji automobili nemaju V6 motor. Možda bi trebali probati sa 3.2 GTA motorom? Već je to u Italiji i učinjeno.
Prve što primijetite kad priđete GTV6 je miris unutrašnjosti – mješavina benzina, drveta i jedinstvenog Alfa Romeo mirisa. Nakon toga uživate u zvuku zatvaranja vrata iznutra. To je ritual: sjednete, zatvorite vrata uz taj divan zvuk, udahnete par puta i okrenete ključ.
Tada kreće predstava: violina Giuseppea Bussa. Zvuk koji ovaj motor proizvodi na otprilike 5000 okretaja zvučna je injekcija endorfina. Svaki put vam um bude kao drogiran ako dovoljno dugo držite papučicu gasa na točnoj poziciji.
Izvor: Petrolicious
Želite vijesti u sandučić?
Prijavite se na naš newsletter
Hvala na prijavi! Provjerite e-mail.
Nešto je pošlo po zlu. Probajte ponovo.