Alfa Romeo Giulietta Sprint Zagato

Alfa Romeo Giulietta SZ (ili Sprint Zagato) bio je aluminijski dvosjed radionice Zagato, stvoren za potrebe natjecanja.

Massimo Girolamo Leto di Priolo, rekreativni vozač utrka, kupio je Alfu Giuliettu Sprint Veloce u svibnju 1956. godine. Četiri dana kasnije vozio je svoj automobil na Mille Miglia, gdje je imao nesreću i uništio karoseriju. Taj polomljeni automobil došao je u radionicu Zagato, gdje je proizvedena nova karoserija te odmah nakon daljnjih utrka doživljava veliki uspjeh. Zagato je u konačnici proizveo 18 primjeraka SVZ (Sprint Veloce Zagato). SVZ je bio oko 120kg lakši od coupea na kojemu je baziran i pogonio ga je tuniran Giuliettin motor sa 118KS.

giulietta-sz-1

Serijska natjecateljska verzija Giuliette, s olakšanom karoserijom koju je dizajnirao Franco Scaglione za Bertone, debitirala je 1960 na salonu u Ženevi. Zagato je ručno izrađivao automobil u cjelosti od aluminija i prozorima od pleksiglasa. Olakšani Sprint Zagato (SZ) bio je brz i skup. Proizvedeno je 217 primjeraka izvornog dizajna, a zadnjih 30 (neki tvrde 46) primjeraka ima duži stražnji kraj u kamm stilu, kao i prednje disk kočnice. Originalni dizajn nazvan je Coda Tonda (zaobljeni rep), a kamm dizajn Coda Tronca (odrezani rep). Coda Tronca se ponekad naziva i SZ2. Prvi primjerci proizvedeni su 1959. godine, a proizvodnja se nastavila do 1962. Zagato je također radio preinake na nekim postojećim automobilima, pa je došlo do nepravilnosti u serijskim brojevima.

Coda Tronca

SZ je bio vrlo uspješan u utrkama na nacionalnoj razini, kao i međunarodnoj. SZ je osvojio FIA prvenstvo sportskih automobila u klasi 1.3 litre 1962. i 1963. godine. Michel Nicol osvojio je Tour de Corse 1957.

giulietta-sz-2

Specifikacije (Coda Tonda)

Motor sprijeda, 4 cilindra, 1290cm3
Provrt x hod: 74 x 75mm
Distribucija: dva bregasta vratila i lanac
2 ventila po cilindru
Kompresija: 9,7:1
2 dupla karburatora
Snaga: 100KS na 6500 okretaja
Okretni moment: 112Nm na 5500 okretaja
Stražnji pogon
Mjenjač sa 5 brzina
Hidrauličke bubanj kočnice
Kapacitet spremnika goriva: 80l
Maksimalna brzina: 189km/h

Želite vijesti u sandučić?

Prijavite se na naš newsletter

Hvala na prijavi! Provjerite e-mail.

Nešto je pošlo po zlu. Probajte ponovo.

Alfa Romeo
Newsletter

Tjedni pregled novosti direktno u vaš e-mail sandučić.

Hvala na prijavi! Provjerite e-mail.

Nešto je pošlo po zlu. Probajte ponovo.