Pojavila se godinu nakon coupe verzije na zahtjev amerikanaca. Ostalo je povijest.
Talijanska industrija automobila ima mnogo razloga biti zahvalna američkim uvoznicima. Mi ćemo se tu ograničiti samo na dva: bez vizija Ducatija i Alfe Romeo ne bismo imali prilike voziti čuda poput Scramblera i Giuliette Spider. Mitovi na dva i četiri kotača ostat će vječno urezani u povijest. Prvi je već dobio modernog nasljednika, a drugi bi ga mogao dobiti. Sergio Marchionne, kao što znate, ima velike planove za revitalizaciju marke, pa nije baš sasvim uzaludno nadati se.
Alfa Romeo Giulietta Spider ove je godine proslavila 60. obljetnicu, a na manifestaciji Verona Legend Cars u svibnju imali smo prilike vidjeti dva prototipa: autor jednog je Pininfarina (koji je na kraju i dobio ugovor za proizvodnju), a drugog Bertone, koji je izgubio zbog većih troškova proizvodnje, ne zbog lošijeg izgleda. Automobil je proizveden na skraćenoj platformi coupe verzije i limuzine koji su debitirali ranije.
Ljubav za cijeli život
Opisati Giuliettu Spider riječima je šteta. Postoje pridjevi u našem rječniku koji mogu opisati Giuliettu Spider. No, pogled na nju je ono bitno: ljubav na prvi pogled je garantirana, kao i onda. Strast među ljudima s vremenom slabi, a u ovom slučaju traje već šezdeset godina na svim dijelovima svijeta. Giuliettin “cuore sportivo” je ipak malen – 1290cm3 i 65KS (kasnije 80KS), no vrlo sposoban, s omamljujućim zvukom. Maksimalna brzina? 165km/h koje ste mogli, jednog po jednog, osjetiti u ušima, na koži, kostima. To je mana: vozeći Alfa Romeo morali ste se osjećati živo u svih pet osjeta (ili bar tri), sjedanje za upravljač Giuliette Spider nje trebalo biti – niti je – prijevoz od točke A do točke B, nego prilika za užitak u vožnji i eventualno prirodi. Nije iznedađujuće što se često nalazi u iznajmljivačkoj ponudi za vjenčanja.
Mnogo verzija, stalna poboljšanja
Giulietta Spider prve serije ima bočne prozore koji se otvaraju horizontalno te zaobljeno prednje staklo. Kako je primarni cilj inženjera iz Aresea bio sportski karakter, rezultat toga bila je spartanska unutrašnjost, sa pretincima u vratima u udubljenju između dva komada lima, središnji most bez ikakvog premaza i tri okrugla instrumenta: to je sve, bez drugih dodataka izgledu ili udobnosti. Godinu nakon lansiranja automobila, 1956. pojavljuju se masivniji branici, tanji obruči prednjih svjetala i tradicionalni bočni prozori s vertikalnim otvaranjem. Dodatno je poboljšana unutrašnjost: goli dijelovi dobili su premaze, kao i most koji je sada presvučen u crnu umjetnu kožu. Još promjena došlo je 1959. godine: dio podnice produžen je za 5cm, a snaga motora pojačana je na 80KS umjesto 65KS. Ispod stražnjih svjetala dodani su okrugli reflektori, sjedala su bila podešavajuća te je dodan zatvoreni suvozački pretinac pored vrata. Godine 1961. dolazi do još promjena: veća stražnja svjetla, presvučena armatura, drugačiji retrovizor te upaljač blizu ručice mjenjača.
Želite vijesti u sandučić?
Prijavite se na naš newsletter
Hvala na prijavi! Provjerite e-mail.
Nešto je pošlo po zlu. Probajte ponovo.