Alfa Romeo 1750: Pola stoljeća povijesne limuzine

Alfa Romeo 1750 predstavljen je 1968. godine, a tri godine kasnije mijenja ime u Alfa Romeo 2000.

Godine 1968, prije točno 50 godina, na Brussels Motor Show predstavljena je nova limuzina Alfa Romeo 1750 čiji dizajn potpisuje Bertone. Nova limuzina bila je duga 439 cm, široka 157 cm i visoka 142 cm. Međusovinski razmak bio je 257 cm, šest više od Giulie iz koje je izvedena.

Kako i samo ime implicira, povijesna limuzina opremljena je motorom 1750 sa 114ks, što je bilo dovoljno za makimalnu brzinu od 180km/h. Motor je imao dvostruke Weber karburatore i sinkronizirani mjenjač sa pet stupnjeva. Kao dodatna opcija bio je i automatski ZF mjenjač.

Mehanika Alfa Romeo 1750 bila je vrhunska – nezaviski prednji ovjes, stražnja osovina sa trokutastim stabilizatorom, četiri disk kočnice, alternator umjesto dinama, hidraulična kontrola kvačila i kočioni limitator na stražnjoj osovini.

Na Torinskom Motor Showu 1969. godine Alfa Romeo 1750 osvježen je estetski i mehanički, te je te godine i debitirao na tržištu. Dodani su bočni žmigavci, drveni volan, stražnji središnji naslon za ruku s integriranim pretincem, dvostruki kočioni sustav i još drugih inovacija.

U lipnju 1971. godine predstavljen je Alfa Romeo 2000, evolucija modela 1750, snage 131ks i maksimalne brzine od 190km/h. Alfa Romeo 2000 se estetski razlikovao po jedinstvenoj kromiranoj masci, simetričnim prednjim svjetilima, redizajniranim stražnjim svjetlima, kotačima s vidljivim vijcima, prednjim sjedalima s naslonima za glavu i obnovljenim instrumentima. Dio opcija bili su i Millerighe aluminijski naplatci, Borletti klima uređaj, prozori na struju i ekspreimentalni ZF automatski mjenjač sa tri stupnja prijenosa.

Alfa Romeo 1750 je izašao iz proizvodnje 1972. godine nakon 101,883 proizvedena primjerka od kojih je njih 1,760 bilo za tržište SAD-a opremljeno SPICA ubrizgavanjem. Alfa Romeo 1750 je predstavljen u još dva jedinstvena oblika – 1750 Giardinetta Veloce karavan iz radionice Corrozzeria Pavesi i 1750 Berinetta coupe iz radionice Giorgietta Giugiara i Italdesigna. Oba su predstavljena 1968. godine i nikada nisu ušli u serijsku proizvodnju.

Model 2000 je nastavio s prodajom i godine 1975. dodao stražnje naslone za glavu te elektroničko paljene koje je smanjilo znagu na 129ks. Alfa Romeo 2000 konačno izlazi iz prodaje 1976. godine, nakon 89,840 proizvedenih primjeraka. Od toga je 3,595 za tržište SAD-a sa SPICA ubrizgavanjem i 1,453 sa katalizatorom.

Želite vijesti u sandučić?

Prijavite se na naš newsletter

Hvala na prijavi! Provjerite e-mail.

Nešto je pošlo po zlu. Probajte ponovo.

Alfa Romeo
Newsletter

Tjedni pregled novosti direktno u vaš e-mail sandučić.

Hvala na prijavi! Provjerite e-mail.

Nešto je pošlo po zlu. Probajte ponovo.