Požurite s montažom zimskih guma

Još je 10 dana ostalo za promjenu ljetnih guma na vašim automobilima.

U Hrvatskoj je zimska oprema obvezna na zimskim dionicama javnih cesta od 15. studenoga tekuće godine do 15. travnja iduće godine. Obvezna uporaba zimske opreme odnosi se na sve vrste motornih vozila bez obzira na vremenske uvjete i stanje kolnika. Predviđena kazna za nepoštivanje zakona je 700 kuna.

Gume su jedan od najvažnijih dijelova vozila, presudne su za sigurnost jer posreduju između automobila i ceste. Pri temperaturi zraka nižoj od 7 stupnjeva Celzijusa ljetne gume gube elastičnost, kao i svojstva prianjanja na podlogu, koja imaju u uvjetima za koja su predviđena. Najbolje je, dakle, što prije na automobil staviti sve četiri zimske gume, istog proizvođača, marke i modela te dimenzija koje propisuje proizvođač automobila.

Komplet novih guma za najtraženije dimenzije 175/65/R14 košta od 1300 kuna (Kleber) naviše. Ako želite kvalitetniju gumu, kao što je Michelin Alpin 4, jedan komad će koštati oko 430 kuna. Prilikom odabira guma možete pogledati i priloženu tablicu HAK-ovog testiranje zimskih guma, pa se odlučite koja je najbolja za vaš automobil i vaš džep.

Trošku kupovine guma treba pridodati i trošak montaže te balansiranje, koje kod većine vulkanizera košta oko 50 kuna po kotaču. Istina, neki vulkanizeri će vam ponuditibesplatnu montažu.

Nekad su vozači u ovo doba odlazili u Sloveniju, i to većinom u Brežice, jer su cijene tamo bile niže. No, otkad je Hrvatska ušla u EU, odlazak preko granice više i nije toliko isplativ, osim ako nemate automobil s gumama većih dimenzija.

HAK test zimskih guma

Bilo kako bilo, zimska je guma doslovno zimska, odnosno za korištenje zimi, ali ne samo za snježne uvjete. Zimske gume treba stavljati na vozilo tijekom zimskih mjeseci, bez obzira ima li snijega na cesti ili ne.

Pazite da zimske gume budu propisno napumpane, čak je bolje da budu malo tvrđe nego da budu mekše. Postoji jedan stereotip, kako zimske gume trebaju biti manje napumpane zbog udobnosti i boljeg prianjanja, no na ovaj način guma se troši znatno brže, a stabilnost automobila je narušena, pogotovo kada je automobil opterećen.

Pogrešno je zimske gume zimi montirati samo na pogonske kotače, što doduše omogućuje bolje ubrzavanje i izvlačenje iz snijega, no ujedno dovodi vozača i putnike u stalnu opasnost od izlijetanja s ceste zbog smanjene mogućnosti kontrole automobila u zavojima i pri kočenju. Opet, bolje išta nego ništa.

Zapamtite, zimske gume (kao uostalom i ljetne), treba po mogućnosti mijenjati svake dvije godine, jer nakon toga gube svoju elastičnost.

Izvor: net.hr

Želite vijesti u sandučić?

Prijavite se na naš newsletter

Hvala na prijavi! Provjerite e-mail.

Nešto je pošlo po zlu. Probajte ponovo.

Alfa Romeo
Newsletter

Tjedni pregled novosti direktno u vaš e-mail sandučić.

Hvala na prijavi! Provjerite e-mail.

Nešto je pošlo po zlu. Probajte ponovo.