Alfa 155 Q4 i Lancia Dedra Integrale

Mehanika najslavnijeg rally automobila svih vremena korištena je na još dva automobila Fiat grupe.

Četrnaest godina. Toliko je trajala prizvodnja prve i nikad prežaljene Lancie Delte, automobila koji je od 1986. ušao u srca milijuna obožavatelja iz cijeloga svijeta. Godine 1979. je rođena originalna Delta, svastran automobil, dobre kvalitete. No, tijekom osamdesetih je počeo stariti. Onda je netko došao do briljantne ideje i napravio verziju HF 4WD te stvorio legendu koja je kulminitala 1995. kada su proizvedeni posljedni primjerci u ograničenoj seriji Delta Integrale Dealer’s Collection. Priča o šest svjetskih naslova i kutijastom obliku koji je postao ikona. Mehanika Delte je ostavila trag i na dva druga automobila, manje privlačnima, koji su zbog raznih razloga imali loš tržišni uspjeh, a danas imaju vrijednost i potencijal budućeg kolekcionarskog materijala. Automobili o kojim pišemo su Alfa Romeo 155 Q4 i Lancia Dedra Integrale.

Alfa 155 Q4

Alfa Romeo 155 se na tržištu pojavila 1992. godine, a Q4 verzija bila je najsporskija Alfa u to vrijeme. Ispod uglate karoserije nalazila se čitava mehanika Lancie Delte Integrale. Motor je bio isti 2.0 turbobenzinac sa 4 cilindra i dvostrukim bregastim vratilima sa 16 ventila. U ovom obliku razvijao je 192KS i 291Nm okretnog momenta. Stalni pogon na sve kotače imao je slobodan prednji difrencijal, centralnu visko spojku i Torsen LSD straga. S ovim mehanizmom je 155 Q4 ubrzavao od 0 do 100km/h za 7 sekundi uz maksimalnu brzinu do 225km/h. Automobil je imao i zanimjiv elektronički kontroliran ovjes. Proizvedeno ih je 2,701 i nije poznato koliko ih još ima u pogonu.

Lancia Dedra Integrale

Lancia Dedra je na tržištu od 1989. i u početku nije imala sportsku verziju u ponudi. Trebalo je čekati do 1992. i redizajna, no, trajale su samo do 1995. godine. Bile su to Dedra 2.0 Turbo 8V HF i Dedra 2.0 Turbo 8V HF Integrale. Za razliku od 155 Q4, Dedra je imala slabiji motor iz Delte s pogonom na prednje kotače i 165KS (umjesto 180KS). Integrale verzija bila, naravno, vrh ponude i straga je, umjesto Torsena, imala elektronički LSD. Imala je 285Nm okretnog momenta i ubrzanje od 0-100km/h za 8 sekundi te maksimalnu brzinu od 215km/h. U serijskoj opremi je bio i stražnji spojler. Dedra Integrale nije bila uspješna i bez dijelova mehanike slavne sestre ostala je nakon samo tri godine. Godine 1995. je Dedra Integrale imala 2.0 16V motor sa 139KS. Nije nam poznato koliko ih je proizvedeno.

Nikola Podkrajac
Autor: Nikola Podkrajac
Dugodišnji zadrti alfist i ljubitelj automobila. Jedan od osnivača i administratora nekadašnjeg CSC foruma.

Vezane objave

Želite još vijesti?

Alfa Romeo
Newsletter

Tjedni pregled Alfa Romeo novosti direktno u vaš e-mail sandučić.

Alfa Romeo Giulia i Maserati LevanteAlfa Romeo GT