Alfa Romeo Kamal

Gdje se suprotnosti sastaju. Koncept Alfa Romeo SUV-a iz 2003. nikada nije doživio serijsku proizvodnju. 

Na sanskrtu riječ “kamal” označava crvenu boju. Na arapskom ista riječ predstavlja “savršenstvo” ili “sintezu suprotnosti”. Različiti jezici i različita značenja koja se međusobno izjednačavaju i komplementiraju u istoj riječi. Poticajna je to sila koja opisuje koncept Alfa Romea, predstavljenog na 73. Geneva Motor Show 2003. godine.

Nazvali su ga Kamal, a označavao je autentični i konceptualni stilski korak na međunarodnoj sceni automobila. Otvarali su se novi horizonti u kojima Alfa Romeo i danas želi sudjelovati i igrati važnu ulogu. Vrlo je lako zamisliti veliki trud koji je Alfa Romeo Business Unit usmjerio prema ambicioznom cilju koji su zadali sami sebi: predstaviti koncept “sportske elegancije”, koja je uvijek bila prepoznatljiv dio marke, ali u sasvim novoj formi, jedinstvenoj u svakom pogledu.

kamal-2

Kroz kompleksnu, rafiniranu međuigru aluzija, Alfa Romeo Kamal nas podsjeća na slavne tradicije Alfa Romea u sportskom sektoru, dok u isto vrijeme sadrži atraktivne ideje koje gledaju prema budućnosti i novim dostignućima u SUV-MPV segmentu.

Mješavina stila i dizajna predstavlja prepoznatljivo preplitanje kultura. Model je fuzija različitih tipova vozila. Spaja off-road performanse SUV-a (Sport Utility Vehicle) sa zadovoljstvom u vožnji i upravljačkim karakteristikama kompaktnog Alfa Romea. U isto vrijeme nudi svestrani i funkcionalni putnički dio, tipičnim za MPV (Multi Purpose Vehicle) uz pametno korištenje prostora i veliki raspon mogućnosti komfiguriranja sjedala. Sve je upakirano u nepogrešivom Alfa Romeo stilu dizajniranom u Arese Centro Stile. Automobil je “kod kuće” na europskim ulicama jednako kao i na pustinjskoj stazi.

Drugim riječima, Kamal potiče emocije, vožnju čini ugodnom te vas potiče da živite punim plućima i zadovoljava želju za putovanjem bez granica, bez obzira na starost i spol.

Alfa Romeo Kamal

Užitak u vožnji

Ljubav prema vožnji, ljubav prema putovanju. Ako je ovo prvo uvijek bila jedna od jačih strana Alfa Romea, drugo postaje obavezan izbor kada, uz dodatak Alfa Romeo temperamenta, automobil mora služiti kao udobna limuzina. Zbog tog razloga, Kamal je dizajniran sa dvostrukim ramenima na sva četiri kotača.

Ovaj raspored čini vožnju vrlo ugodnijom, spajajući kompletnu kontrolu tipičnu za pogon na prednje kotače sa izvanrednom preciznošću, maksimalno iskorištenom na kombiniranim rutama. Uz to, Kamal ima ovjes sa podešavajućim zračnim oprugama te se automatski spušta pri određenoj brzini: efekt je dramatičan i automobil stvarno “drži” cestu. No, to nije sve. Vozač može podešavati visinu automobila prema potrebi: višu za off-road, nižu za cestu.

Na Kamalu, superiorna udobnost koju garantira ovjes unaprijeđena je bujnim temperamentom, očekivanim za sportski Alfa Romeo automobil. Zato je konceptni automobil dizajniran sa snažnim 3.2 V6 24V motorom sa 250KS, poznatim iz 147 i 156 GTA modela. Motor koji ne omogućava samo izvanredne performanse, nego i glatki, progresivni prijenos snage, čak i na malim brzinama. Drugim riječima, automobil izuzetnih performansi pogodan je i za svakodnevnu vožnju cestama, ne samo trkaćim stazama.

Alfa Romeo Kamal

Maksimalna snaga je 250KS na 6200 okr/min sa maksimalnim okretnim momentom od 300Nm na 4800 okr/min. To je apsolutno dovoljno za garanciju uzbudljivih performansi i okretni moment visokih vrijednosti i na malim brzinama, što vam omogućava vožnju u 6. brzini te pretjecanje bez potrebe za hvatanjem ručice mjenjača.

Mjenjač je poznati Selespeed sa sustavom izvedenim iz Formule 1 i omogućava bržu izmjenu stupnjeva na malim i velikim brzinama.

Sofisticirani ovjes, briljantan motor, napredni mjenjač i direktno upravljanje s brzim i preciznim odzivom. Ova pobjednička kombinacija vožnju Kamala čini nevjerojatno ugodnom, što je čisti Alfa Romeo. Ali, uz još nešto. Prototip ima niži centar gravitacije od konvencionalnog SUV-a, povećavajući stabilnost automobila, kao i otpor zraka, što povećava performanse i krajnju brzinu.

Na sve to dolazi i VDC sustav koji osugurava maskimalnu stabilnosti u svim uvjetima, čak i najekstremnijim, kao i ASR sustav. VDC je sustav koji se pali tijekom naglog kočenja, a ASR djeluje na bilo kojoj brzini, potpomognut kočnicama i upravljanjem motora za kontrolu proklizavanja.

Alfa Romeo Kamal

Svestranost MPV-a

Dužine 435 centimetara, širine 186cm i visine 162cm, Alfa Romeo Kamal je još uvijek jedinstveno vozilo svoje vrste. Ima četiri vrata sa specifičnim načinom otvaranja vrata. Dok se prednja vrata otvaraju na konvencionalan način pomoću ručice, stražnja se otvaraju obrnuto, pomoću unutarnjeg mehanizma.

Stražnji prozor je također poseban jer se otvara zasebno od stražnjih vrata. Postoji mala poluga kojom se donji dio vrata može otvoriti i spustiti, što olakšava ukrcaj kofera i stvari. Kada se stražnja sjedala preklope, moguće je napraviti ravnu površinu. Prtljažnik premašuje 400 litara, a središnji tunel sadrži brojne pretince i police za stvari. Također se može koristiti za hlađenje pića, zahvaljujući hladnom zraku iz klima uređaja. Veliki prozirni krov također je bio inovativan.

Alfa Romeo Kamal

Novi format

Kamal je dizajnirao Centro Stile Alfa Romeo i zasigurno ima jaku osobnost. Obuhvaća dva stilska koncepta: pripadanje Alfa Romeu i, što je neobično za automobil te klase, bliskost on-road više nego off-road vozilu.

Iz DNA marke izvlači svoju kompaktnost, vrlo važnu za upravljanje i ukupnu ravnotežu. Njegova kompaktnost daje svestranost što omogućava Kamalu korištenje na trkaćoj stazi i u off-road uvjetima. Uspješno se uvlači u ulogu svakodnevnog automobila sa prirodnom elegancijom.

Ime Kamal moglo bi se koristiti i za budući Alfa Romeo SUV, najavljenog u planu Alfa Romea za osam novih automobila do 2018. godine. Očekivano predstavljanje očekuje se sljedeće godine, ionako posljednje glasine govore da bi se mogao pojaviti tek 2017. godine.

Želite vijesti u sandučić?

Prijavite se na naš newsletter

Hvala na prijavi! Provjerite e-mail.

Nešto je pošlo po zlu. Probajte ponovo.

Alfa Romeo
Newsletter

Tjedni pregled novosti direktno u vaš e-mail sandučić.

Hvala na prijavi! Provjerite e-mail.

Nešto je pošlo po zlu. Probajte ponovo.